Lippen

Evolutie van de lippositie en het lipvolume met de leeftijd

Het is wetenschappelijk vastgesteld dat de de afstand tussen het lippenrood en de neus toeneemt met de leeftijd. Een bovenlip die projecteert t.h.v. de bovenste tandenrij wordt gezien als een kenmerk van jeugdigheid. Naarmate de bovenlip meer uitzakt, zal de bovenste tandenrij bedekt worden. Daarenboven neemt het volume van de lippen af met de leeftijd, net als het volume van de zachte weefsels in ons gelaat.

Een natuurlijk lipvolume

De ideale, natuurlijke proportie van onze bovenlip t.o.v. onze onderlip bevindt zich in de grootte-orde van 1:1.6. Een bovenlip die groter of meer prominent is dan de onderlip, zal het kenteken van een behandeling dragen.

Zowel de positie als het volume van de lippen kunnen bijgesteld worden. De chirurg zal samen met jou bespreken welke techniek voor jou het meest aangewezen is.

• D.m.v. een chirurgische ingreep, de liplift, kunnen we de hoogte van de bovenlip bijstellen.

• Een toename van het lipvolume is mogelijk d.m.v. lipofilling of d.m.v. fillers

• Een lipofilling ​​is een operatie waarbij lichaamseigen vetweefsel wordt gebruikt om het volume van de lippen bij te stellen. Een kleine hoeveelheid vetweefsel wordt afgenomen, bewerkt en vervolgens geïnjecteerd in de lippen.

• Een niet-chirurgische, tijdelijke lipvergroting kan bekomen worden d.m.v. lipvullers of fillers.

Patiënten ervaren deze ingreep gewoonlijk niet als heel pijnlijk en standaard pijnstilling zoals paracetamol is voldoende (of vaak zelfs overbodig). Alle aanwijzingen over het verloop tijdens en na een liplift werden samengevat in een handige infofiche die je via deze link kan downloaden.

Aan elke operatie zijn inherente risico's verbonden, zoals bloeding, infectie en wondproblemen.

Een liplift of lipvergroting is een esthetische ingreep, en komt dus niet in aanmerking komt voor terugbetaling.

Herken je dit verhaal en/of heb je bijkomende vragen, aarzel niet om ons te contacteren via e-mail of Whatsapp, of even langs te komen. Een afspraak kan je maken via e-mail, Whatsapp of telefonisch.